No impact week dag 4

Zo de week gaat snel als de dag een extra uidtaging heeft om aan te houden. Tot nu toe is het aardig gelukt om de dagen verantwoord te eten, niet langer als 5 min te douchen en de verwaring niet op een hoge temperatuur te zetten, maar de kachel en een dikke trui aan te trekken

Gister was dag vier alweer aangebroken van de no impact week deze keer is de opdracht om: Energie te besparen!

– lampen uit waar je niet bent
– je laptop/pc niet op de screensaver laten springen, maar ‘uit’ zetten
– geen oplaadsnoeren onnodig in stopcontacten laten zitten
– je haar ‘au naturel’ laten drogen i.p.v. föhnen
– even naar iemand toelopen i.p.v. een sms/mailtje te sturen
– (biologische) slagroom met de hand kloppen

Het is mij goed gelukt om aan deze opdracht te voldoen. Omdat als ik de pc niet gebruik en ook uitzet en me telefoon lader uit het stopcontact haal want anders ben ik hem de volgende dag kwijt, ik leg hem daarna gelijk op een plek neer waar ik hem altijd terug kan vinden. het is leuk om aan deze uitdagingen mee te doen. Ik merk hierdoor aan mezelf dat ik er nu meer bij nadenk wat ik doe dan voorheen. Ik ben bewuster gevonden. Ik ben benieuwd hoe jullie ervaring hievan is en of jullie deze doelen voor jezelf ookal hebt opgesteld. Doe mee want het is nog leuk ook!

 

Leave a Reply

