No impact week

In deze week hebben we de uitdaging voor onze opleiding om breder te kijken dan wat we nu doen. Bijvoorbeeld om iets te eten wat ik normaal niet zo snel zou doen bijvoorbeeld vergetarisch, lokaal of biologisch eten. Elke dag krijgen we een mailtje met een nieuwe uitdaging. Ook moeten we per dag bijhouden wat we eten en drinken per dag hiervan zal onderin  me post een lijstje staan van wat ik allemaal heb gegeten.

Voor vandaag kregen we de uitdaging om anders te gaan eten. Door bijvoorbeeld vegetarisch, lokaal of biologisch te eten. Ik heb voor vegetarisch gekozen omdat ik vlees ontzettend lekker vind. Voor mij is het dan ook een uitdaging om dit keer geen vlees te eten. Eens moet de eerste keer zijn voor mij om te koken. Hier houd ik helemaal niet van. Maar nu vond ik het leuk omdat ik een doel heb en zelf boodschappen moest doen. Sinds vorige week heb ik ook besloten om meer bewust te eten met als doel een paar kilo af te vallen. Dus deze uitdaging van de No impact week kwam eigenlijk als geroepen.Vandaag stond voor mij noodles met groenten en een  groenten loempia p het menu.

Mijn boodschappenlijstje:

– 1 Loempia (vegetarisch)

– 1 Prei

– 1 Rode paprika

–  1 zakje voorgekookte noodles van conimex

– 1 potje teriyaki woksaus met honing

– Voorgebakken uitjes

Ik ben heel benieuwd en ik weet niet wat ik ervan kan verwachten. Omdat dit mijn eerste vegetarische avondmaal is. Eerst heb ik de groenten gewassen en gesneden. Daarna de wokpan op het vuur gezet en een minuut later de teriyaki saus bijgedaan. 2 minuten later heb ik de noodles erbij gedaan en even lekker doorgewokt. Tijdens het wokken heb ik de loempia 20 min op 200 graden in de oven gedaan. De noodles zijn snel klaar dus het is wel lekker makkelijk. Tenslotte moet eens de eerste keer zijn om te koken. Ik vond het erg leuk om te doen en het eten was heerlijk. Ik vond het echt lekker en ben nu zeker van plan om dit vaker te doen. Als ik het koken onder de knie heb ben ik ook van plan om voor mijn familie te koken.

Ook was de opdracht om geen verpakking te kopen die dus om de noodles en de uitjes zaten. Hier heb ik me dus niet aan kunnen houden jammer genoeg. Dit kwam omdat ik geen tijd had om naar de lokale groenteboer of biologische markt omdat ik naar school moest. Wel probeer ik de volgende keer wel aan de opdracht te houden.

De primaire behoefte voor vandaag zijn:

Ochtend:

– Kopje koffie (amaretto) met een zoetje

– 2 Rijstewafels

– 1 glas water

S’middags:

– 8 wasa crackers; 4 met jong belegen kaas en 4 met leverworst

– 1 appel

– 1 flesje vitaminewater framboos

– 0,5 L magere melk 0% vet

S’avonds:

– Noodles met een vegetarische loempia

– 2 Spa en fruit gedronken

This slideshow requires JavaScript.

Leave a Reply

