Lifestyleweek 2 Thema Durven

Maandag 12 december gingen we survivallen in valkenswaard. Er werd ons verteld dat we sportieve kleding moesten dragen waar we ons ook makkelijk in konden bewegen. In eerste instantie had ik er helemaal geen zin in want het was half december dan ga je toch niet meer survivallen dacht ik. Ook was het onzettend koud en bereide mezelf voor op het ergste. Eenmaal aangekomen op het terrein van rofa in valkenswaard waar we onze oprdachten gingen uitvoeren. De dag was verdeel in twee programma’s en in de middag zouden we gezamelijk gaan lunchen.

In ons ochtend programma werd iedereen verdeeld in vijf groepen. Ik zat in team een.

Onze eerste activiteit was dat je op een groot opgeblazen gebouw moest klimmen en daarna van een paar meter eraf springen. Dit was erg leuk en vond het helemaal niet eng. Ik vond het wel kicken! Iedereen van ons team moest dit doen zo vaak mogelijk, als de een was gesprongen moest de volgende. Door dit te herhalen kregen we per gesprongen student punten en in totaal hadden we 260 punten opgehaald heel netjes dus.

Onze tweede activiteit was voelen er stond een bak met een deken erom heen. Elke bak was genummerd en in totaal waren er vijf bakken. Als de een gevoeld had moest de volgende naar de tweede bak. In eerste instantie vond ik het wel smerig maar heb het wel gewoon gedaan! Na in elke bak gevoeld te hebben moesten we raden wat het was. Per goed geraden antwoord per persoon kregen we punten. Ik weet de scoren niet meer maar we hadden het best goed gedaan.

In de derde activiteit moesten we op een schijf staan maar dan geblindoekt. Er was een kapiteit aangewezen uit onze groep om ons te sturen. We moesten allemaal geblindoekt zo snel mogenlijk op de schijf staan en de kapiteit begeleiden ons daarin. Die werd overigens niet geblindoekt. We hadden een tijd neergezet van 8 seconden en vervolgens mocht die schijf niet op de vloer komen. We hadden de beste tijd neergezet. Hier waren we erg blij mee.

De vierde activiteit waren er twee pionen neergezet aan de ene kant en een paar meter verder weer twee pionen. Ook stond er een grote bal. De bedoeling was hier dat iemand op die grote bal klom en wij moesten meehelpen duwen om die bal met die persoon zo snel mogenlijk naar de andere kant te brengen. In die tussentijd mocht diegene er niet afvallen. Als we de andere kant hadden bereikt moest iemand anders op die bal gaan zitten en weer hetzelfde herhalen. Uiteindelijk hadden we vijf keer op en neer gerold met een bal maar dat was net niet genoeg een andere groep had het zes keer gedaan. Die groep was dan ook de winnaar. Dit was leuk en spannend om te doen omdat je dit zo snel mogenlijk wou doen zonder dat diegene eraf viel. Maar ik vond het niet echt een uitdaging. Omdat het best wel makkelijk was.

De vijfde en laatste activiteit was er een groot opblaas kussen in een L vorm. Dit was een grote muur en de bedoeling was dat wij als team zo hard mogenlijk tegen dat kussen aanliepen dat hij kantelde naar de andere kant. Dit was heel grappig om te doen omdat je veel kracht moest zetten en je soms op elkaar viel. Ook was het best vermoeiend maar desondanks deed onze groep erg fanatiek mee. Als groep hadden we de meeste keren de muur omgekeerd alleen ik ben even vergeten hoevaak dit was. Dus al de moeite die we erin hebben gestopt was niet voor niks!

Toen was het half twaalf en was het ochtend programma voorbij. Gezamelijk gingen we in een restaurant bij een ski indoor restaurant eten. Het eten was lekker we kregen stokbrood met kruideboter en tomatensoep. Alleen een beetje jammer van de tomatensoep dat ik die niet luste. Dus heb alleen stokbrood gegeten. Het was heerlijk om na een vermoeidende ochtend bij te komen en warm te zitten en de ervaringen delen met klasgenootjes.

In het tweede deel van de middag werden we van de ene plek van rofa naar een survivalkamp gebracht hiervoor was een bus geregeld. We gingen onder andere tokkelen, abseilen survivalen op grote hoogte en kruipen door een donkere grot op onze knieen. Oja ook werden we bij een onderdeel geblindoekt en moesten we een soort bolonase lopen en door het bos lopen. We werden begeleid door een mede groepslid om niet te vallen over de takken. Dit vond ik wel het saaiste gedeelte omdat het niet echt grensverleggend was. Ik heb uiteindelijk niet mijn grenzen verlegd want ik durfde alles. Vroeger zocht ik ookal uitdagingen op en als iemand van de groep niet durvde ging ik als eerste. Wel vond ik het super leuk en vond het uitdagender dan ik had gedacht. Ook heb ik geen angsten overwonnen omdat ik het allemaal aan kon en voor geen een onderdeel bang was. Wel kan ik me voorstellen dat sommigen mensen die hoogtevrees hebben of nare ervaringen hebben gehad onderdelen niet wouden doen. Ik vond het alleen spannend en kreeg kriebels in mijn buik toen ik ging abseilen en even over de rand keek. Ik ben toch gedaan want ik moes hoe dan ook naar beneden omdat ik er later geen spijt van had dat ik het niet gedaan had.

Al met al vond ik het een geslaagde dag en heb me echt vermaakt. Het is zelfs voor herhaling vatbaar!

This slideshow requires JavaScript.

 

Leave a Reply

